Fra kun at have været en en platform, hvor man annoncerede om jobs og ledige stillinger, er der sket meget med LinkedIn siden Microsofts opkøb i 2016.  

I løbet af de sidste par år har LinkedIn løbende lanceret nye funktioner, som giver dig bedre muligheder for at nå din målgruppe og optimere din B2B LinkedIn annoncering.

Mange B2B virksomheder spørger tit: “Hvorfor skal vi bruge LinkedIn?”

Det spørgsmål kan jeg hurtigt svare på: Fordi LinkedIn kan være super effektiv, og deres Insights og målretningsmuligheder giver dig mulighed for at vise det mest relevante budskab til de mest relevante personer i forhold til de mål du har opstillet for dine kampagner.

Desuden er der i dag 2.4 mio. danske brugere og 610 mio. brugere på verdensplan. Der er derfor et enormt potentiale og rig mulighed for at ramme personer i lige netop din målgruppe.

Så i stedet for hvorfor skal du stille spørgsmålet: Hvordan bruger jeg LinkedIn annoncering på den bedste måde?”

Det spørgsmål tager lidt længere tid at svare på, men hvis du bliver hængende, vil jeg guide dig gennem mulighederne for annoncering via LinkedIn, dele best practices, snakke lidt om pris, budget og social selling samt dele ud af vores erfaringer med LinkedIn annoncering.

Kapitel 1

Vælg den rigtige kampagne-målsætning og annoncetype

Når du annoncerer på LinkedIn, skal du som det første vælge din kampagnemålsætning. Lad os kigge lidt nærmere på hvilke formater du kan vælge mellem og hvad de forskellige formater kan bruges til til.

Du kan vælge mellem fire overordnede målsætninger:
Sponsoreret indhold
- Sponsoreret InMail
Text Ads
Dynamic Ads

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold – også kaldet native advertising – vises ind imellem organiske opslag i dit newsfeed.

Virksomheder kan bruge det til at generere leads, øge kendskabet samt styrke relationer til personer, der allerede har kendskab til virksomheden.

Tidligere var sponsoreret indhold begrænset til opslag med tekst og så enten et statisk, enkeltbillede eller et link til fx et blogindlæg.

Men LinkedIn har det seneste år lanceret en masse nye features, som giver dig mange flere muligheder med dit sponsorerede indhold.

Lead gen forms

Online formularer kan være en værdifuld kilde til at indsamle kvalitetsleads, men det kan tit være en stor udfordring at få folk til at udfylde dem korrekt og udfylde det hele – specielt på mobilen.

Men med lead gen forms kan du få endnu flere kvalitetsleads fra dine annoncer, og kan integreres i både sponsoreret indhold og InMails.

Lead gen forms er formularer, der er forudfyldt med informationer, som brugeren allerede har angivet på sin profil.

Helt konkret betyder det, at en bruger ikke selv skal bruge tid på at skrive alle sine informationer: alt man skal gøre, er at trykke på ‘Submit’.

Lead Gen Form LinkedIn

Som du kan se er det nu relativt simpelt at udfylde en formular, og dermed få hurtigere adgang til indholdet.

Efter brugeren har trykket ‘Submit’ har du mulighed for at vise en lille ‘takkeside’, hvor du kan sende relevant indhold eller sende brugeren til en hjemmeside, hvor de kan læse mere.

Velegnet til LinkedIns målgrupper

Lead gen forms har allerede været en del af LinkedIn et stykke tid, men vi oplever, at det stadig ikke er så udbredt at bruge det. Og lead gen forms er da heller ikke et nyt koncept: Facebook har tilbudt en lignende mulighed siden 2015.

Men det kan vise sig at være en større succes på LinkedIn, da målgruppen er mere specifik for professionelle og virksomheder. De kan derfor være mere tilbøjelige til at tilgå white papers, rapporter og andet premium content.

Ifølge LinkedIn er en anden fordel, at den information du indsamler med lead gen forms er mere præcis og korrekt.

Folk holder som regel deres profiler up-to-date, og når formen udfylder felterne med information fra folks profiler, er der en større sandsynlighed for, at det er rigtigt, end hvis folk selv udfylder, og derfor kan angive forkerte informationer.

Video til sponseret indhold

Som B2B virksomhed kan det være ekstremt svært at fange sin målgruppes opmærksomhed.

Men når det kommer til engagement og interaktion, er video den mest populære form for indhold på alle platforme.

Video er populært og effektivt. Det har du sikkert hørt det mange gange før.

Men vi vil gerne tilslutte os koret og anbefale, at du integrerer video i din markedsføring – ikke kun på LinkedIn, men også på andre sociale platforme, på dit website eller i din e-mail marketing.

God erfaring med videoer

Vi oplever virkelig gode resultater med video, og det kan i den grad optimere din annoncering og leadgenerering.

Faktisk er LinkedIn-brugere 20 gange mere tilbøjelige til at dele en video end andet indhold.

Derfor er det også længe ventet, at LinkedIn begynder at fokusere mere på video og udvikle flere muligheder for videobrug på platformen.

Organisk deling af video har længe været en mulighed, men LinkedIn har nu gjort det muligt for virksomheder at inkludere videoer i sponsoreret indhold – og resultater viser allerede, at LinkedIn-brugere bruger næsten 3 gange så meget tid på at se videoannoncer end andet statisk sponsoreret indhold.

Videoerne kan bindes sammen med en masse af LinkedIns andre værktøjer som fx at inkludere en stærk call-to-action (CTA) eller integrere med lead gen forms. På den måde kan du øge konverteringen på dine videoannoncer.

Videoer har pt en rigtig god organisk rækkevidde, fordi LinkedIn pusher dem fremad. Derudover har indførelsen af video gjort, at CPM (pris pr tusind visninger) er faldet.

Det betyder, at det nu er billigere at annoncere med video end med billede.

Karruselannoncer

Igen er der ikke tale om et helt nyt koncept. Karruselannoncerne fungerer på samme måde som du er vant til på Facebook og Instagram.

LinkedIn Karrusel

Med karruseller kan brugeren swipe til højre og se mere indhold. Du kan inkludere op til 10 kort, som kan tilpasses med hvert deres budskab. På den måde kan du vise mere indhold i samme annonce.

Det betyder, at du fx kan fortælle en dybere historie om samme produkt eller service, eller vise forskellige aspekter af din virksomhed ved at sende dem til forskellige landingpages.

linkedin carousel ads

Karruseller kan være en hjælp til at skille sig lidt ud fra mængden og forhåbentlig have målgruppens opmærksomhed lige lidt længere.

Du skal selvfølgelig bruge mere grafisk materiale og bruge længere tid på karruseller, men vores erfaringer fra Facebook siger, at det godt kan betale sig.

Karruseller på LinkedIn er stadig relativt nyt, men vi har erfaret, at CTR er højere med karruseller end når man bruger enkeltbilleder eller videoer. 

Sponsoreret InMail

En anden funktion, som vi er rigtig glade for hos Mindmill er InMails.

InMails er målrettede beskeder, som sendes direkte til brugerens indbakke.

Det betyder, at det er muligt at sende personlige beskeder direkte til de personer, som har allermest relevans for dig og din virksomhed, når de er aktive på LinkedIn

InMails kan fx bruges til at få flere tilmeldinger til et event, hvor du kan konvertere personen gennem enten en lead gen formular eller ved at sende dem direkte til en landingpage, hvor de kan tilmelde sig.

Helt kort, så kan du bruge InMail til at:

  • Sende personlige beskeder til målgruppens indbakke på LinkedIn
  • Målrette beskederne ud fra forskellige segmenteringskriterier som fx virksomhedsnavn, virksomhedsstørrelse eller jobtitel.
  • Starte en dialog mellem din virksomhed og din målgruppe
  • Sende beskeder til den mest engagerede målgruppe for din virksomhed, når de er aktive på LinkedIn


Derudover er InMails en god måde at annoncere på LinkedIn, fordi det er med til at sikre at brugeren vil lægge mærke til beskeden, da den ikke forsvinder mellem en masse andre mails eller ryger i spam.

Vi har gode erfaringer med InMail – det er et godt værktøj til at skabe mere personlige relationer, og er især godt til retargeting.

Men det skal også bruges med omtanke, da det kan nemt komme til at fremstå som påtrængende.

Husk, at du ifølge markedsføringsloven skal have samtykke til at kontakte personen på InMail.

Text Ads

Text ads er små annoncer, som vises i højre side ved siden af dit newsfeed. Det er altså annoncer, som kun kan bruges på desktop.

LinkedIn Text Ads

Text ads minder lidt om de annoncer du ser på Google, og de består af et billede, en overskrift og en kort tekst.

De er ideelle, hvis du har en meget specifik målgruppe, hvis du vil annoncere om en ledig stilling, eller vil øge trafikken til dit website eller en landingpage.

Det er nemt og hurtigt at komme i gang med text ads, og du kan samtidig lave flere variationer af den samme annonce, så du nemt kan teste, hvilket billede eller hvilken tekst, der performer bedst. 

Dynamic Ads

Dynamiske annoncer er annoncer, som ændrer sig… ja, dynamisk i forhold til modtageren.

Det betyder, at indhold som tekst og profilbillede genereres automatisk ud fra de oplysninger brugeren har oplyst på sin profil.

Med dynamic ads kan du altså tilpasse annoncerne til hver enkelt bruger, og ved at benytte informationen fra brugerens profil kan du lave målrettede og unikke annoncer, som kan bruges til branding, leadgenerering eller jobannoncer.

 

Dynamic Ads LinkedIn

Dynamiske annoncer er rigtig gode til at skabe interesse og opmærksomhed, øge engagementet, jobansøgninger og til få flere followers til din virksomhedsside, netop fordi du bruger indhold, som automatisk er skræddersyet til hver enkelt brugers interesse og oplysninger.

Lad os tage et eksempel…

Din virksomhed er på udkig efter en ny medarbejder. Samtidig ved LinkedIn, hvis en person søger efter et arbejde inden for jeres branche. Dvs. at du med brugertilpasset indhold og personlige calls-to-action kan målrette præcis mod folk, som annoncen er relevant for, og dermed opleve højere engagement.

Dynamiske annoncer vises også kun i højre side på desktop, og ligesom med text ads har du muligheden for at oprette flere versioner.

Det smarte med dynamiske annoncer er også, at LinkedIn automatisk viser den annonce, der performer bedst. På den måde sikrer du, at din LinkedIn annoncering er optimeret mest muligt.

Kapitel 2

Segmenter din målgruppe

Du har valgt din kampagnemålsætning og dit annonceformat. Nu er det tid til at segmentere din målgruppe og målrette annoncerne til de rigtige personer.

Kapitlet indeholder:
Website retargeting
Kontakt eller account targeting
- Interest based targeting 
- Lookalike audience
- Audience templates
Vær skarp på din målgruppe

Med LinkedIns Matched Audience har du unikke muligheder for segmentering og målretning. Funktionen betyder, at du kan re-engagere kunder, tidligere websitebesøgende og kontaktlister.

Det er en funktion vi er virkelig glade for, når vi arbejder med LinkedIn ads hos Mindmill, for det gør det nemlig muligt for os at ramme meget specifikke målgrupper.

Der er tre værktøjer du kan bruge med matched audience: website retargeting, kontakt targeting eller account targeting.

Website retargeting

Website retargeting betyder, at du annoncerer til personer, som allerede har kendskab til dit brand eller din virksomhed. 

Det betyder, at du kan målrette kampagner og budskaber direkte til personer, som allerede har besøgt dit website eller specifikke landingpages.

Det er relativt simpelt at opsætte website retargeting. Det eneste det kræver er, at du installerer LinkedIns Insight Tag på dit website. Insight Tag er en trackingkode, som indsamler data om dine besøgende.

Det indsamlede data sendes videre til LinkedIn, så du kan bruge det i din annoncering.  

Hos Mindmill bruger vi også selv retargeting. For eksempel kører vi retargeting på personer, som enten har besøgt vores kontaktside eller bestemte kundecase-sider.

Vi kan dermed optimere annonceringen ved at skræddersy budskabet, der vises til disse personer, og på den måde bearbejde dem med relevant indhold, så de forhåbentlig rykker videre på kunderejsen.

Insight Tag giver også andre fordele udover retargeting

Den giver dig blandt andet også indblik i, hvilken profession dine website-besøgende har, og hvilken virksomhed de arbejder for. I en B2B verden er det en guldmine, når du skal målrette din annoncering og finde nye kunder.

Derudover giver Insight Tag dig også mulighed for at følge med i, hvor mange personer, der konverterer på din hjemmeside efter at have klikket på en annonce.  

Kontakt eller account targeting

LinkedIn er rigtig god, hvis du vil køre account based marketing.

Det betyder, at du målretter dine kampagner meget præcist efter virksomhed, stillingsniveau eller anciennitet: noget som LinkedIn er en rigtig godt platform til.

På LinkedIn kan du nemlig uploade en liste med kontakter eller virksomheder, som du gerne vil målrette din kampagne til. Herfra matcher LinkedIn så disse kontakter med brugere ud fra deres e-mailadresser.

Det betyder, at du kan målrette specifikt mod personer i bestemte stillinger, i bestemte virksomheder, på bestemte markeder.

Når du uploader en liste med virksomheder, som du gerne vil ramme og fastsætter nogle parametre som fx jobtitel, matcher LinkedIn det selv med de personer i virksomheder, som kan have indflydelse på et salg.

Derefter kan du så levere sponsoreret indhold og personaliserede budskaber, som styrker bevidstheden og engagementet i din målgruppe.

LinkedIn kan altså hjælpe dig med at lave en utrolig målrettet segmentering, som gør annonceringen meget mere præcis og effektiv – og sikre at I ikke bruger penge på unødvendige annoncer.

Interest based targeting

2019 tegner til at blive er spændende år, hvis man – ligesom jeg – er lidt af en LinkedIn-nørd. 

Allerede nu har de udrullet nogle nye målretningsfunktioner, som jeg glæder mig til at lege med. 

Én af de funktioner er interest based targeting. 

Med interessebaseret målretning kan du ramme din målgruppe med annoncer, som matcher deres professionelle interesser. 

Fundamentet for interest based targeting er den data LinkedIn har om vores adfærd på platformen. Det vil sige, at det du liker, kommenterer og deler (+ din søgeadfærd i Bing) ligger til grund for mulighederne med målretningen. 

LinkedIn tilbyder mere en 200 interesse-kategorier som for eksempel “investering”, “inbound marketing” eller “ledelse”.

Ved at tilføje interesser i din målretning kan du bedre gøre din annoncering mere specifik og ramme personer, som aktivt diskuterer, engagerer og tilkendegiver, at de er interesserede i netop dit fokusområde – hvilket forhåbentlig også kan føre til mere engagement fra målgruppen.

Lookalike audience 

En anden ny feature er lookalike audience, hvor du som annoncør har mulighed for at målrette dine annoncer mod brugere, som minder om dine eksisterende kunder.

Fordelene ved lookalike audience er blandt andet

  • Det hjælper med at finde kvalitetsleads, fx beslutningstagere i bestemte brancher
  • Du kan ramme personer, der minder om dine bedste kunder
  • Det forbedrer din ROI, fordi du kan gøre din målretning mere specifik
  • Sammenligningen baseres på professionelle kvalifikationer, stilling og erfaring i modsætning til Facebook, hvor lookalikes baseres på mere generelle interesser

Du kan bruge lookalike på to måder: Du kan uploade en liste fx fra dit CRM eller du kan basere målgruppen på data fra dit insight tag. 

Herefter vil LinkedIn matche denne information med data fra deres database, og dermed finde brugere, som ligner personerne mest. 

Lookalikes kender vi allerede fra Facebook, og det er en god og effektiv måde at skalere kampagner og finde nye mågrupper.

Audience templates

Audience templates er, som navnet så fint antyder, skabeloner af forskellige målgrupper.

Indtil videre er der omkring 20 foruddefinerede B2B målgrupper, og det gør det muligt for annoncører at søge efter segmenter, som er relevante for virksomheden.

Du indtaster bare den type personer, du forsøger at nå, og så giver LinkedIn et match baseret på systemets detaljer.

Skabeloner kan vise sig at være et godt værktøj for folk, som enten ikke er så vant til at annoncere på LinkedIn, da du nemt kan oprette en målgruppe ud fra nogle kriterier, hvis du har mangelfuld data til at kunne oprette mere specifikke målgrupper, eller hvis du er en erfaren annoncør, som er på udkig efter nye segmenter.

Vær skarp på din målgruppe

LinkedIn giver dig unikke og præcise målretnings- og segmenteringsmuligheder til dine kampagner.

Derfor er det vigtigt, at du har en god idé om, hvem du gerne vil ramme.

Du kan præcisere din målretning ud fra forskellige kriterier, som hjælper dig til at målrette mod specifikke personer, som er relevante for kampagnen.

På billedet kan du se, hvilke kriterier du kan målrette ud fra:

Segmentering LinkedIn

Som du kan se, kan du altså ramme personer baseret på deres professionelle informationer. Det giver altså nogle andre målretningsmuligheder end på andre platforme som fx Facebook og Google.

Det betyder derfor, at LinkedIn er en virkelig god platform, hvis du arbejder med account based marketing.

Hvad er en god målgruppestørrelse?

Det er som regel bedst at have en bred målgruppe. Samtidig er det også bedst kun at vælge 1-2 parametre, når du udvælger dit segment.

En god tommelfingerregel er, at en målgruppe i Danmark skal være på 50.000 personer og opefter– dvs. ca. 2 % af alle LinkedIn-brugere i Danmark.

Den samme regel gælder også i andre lande. I USA anbefaler LinkedIn en målgruppe på 500.000 – altså også ca. 2 % ud af de 24 millioner amerikanske brugere.

Grunden til, at målgruppen skal være på mindst 2 %, er at LinkedIns algoritme bedre kan optimere annonceringen, hvis den har en større målgruppe at arbejde med.

I nogle brancher eller for nogle kampagner kan 50.000 personer være en relativ stor målgruppe, og du kan derfor godt støde ind i problemer med at gøre målgruppen stor nok.

Gør man det, kan du fx bruge funktionen Similar Audiences, der finder personer, som ligner din målgruppe. På den måde udvider du segmentet, og tillader LinkedIns algoritme at arbejde bedst muligt.

Kapitel 3

Pris og budget

Du har identificeret målgruppen og fundet dine annonceformater – nu er det tid til at snakke lidt om pris og budget.

Kapitlet indeholder:
Bliv ikke afskrækket af de højere priser

Budgettet er jo sådan set noget, du selv bestemmer.

Er du stadig lidt usikker på, om LinkedIn annoncering er noget du vil satse på, kan du starte småt ud og teste det af.

Og du kan jo altid stoppe annoncerne igen.

På LinkedIn kan dit budget kontrolleres på tre måder:

  1. Et samlet beløb: Du kan bruge denne måde, hvis din kampagne skal levere resultater så hurtigt som muligt for et specifikt beløb
  2. Et dagligt budget:. Skal kampagnen køre løbende over et længere stykke tid, kan du angive et dagligt budget, som du er villig til at bruge pr. dag på din kampagne
  3. Budgivning: Her kan du angive det beløb, som du er villig til at betale i alt for fx et vist antal kliks, visninger eller leverede InMails

Bliv ikke afskrækket af de højere priser

LinkedIn har længe haft det rygte, at det ikke er en særlig god platform for B2B virksomheder at bruge.

Rygtet siger, at det ikke virker, og at det er dyrt.

Og ja, hvis man udelukkende sammenligner leadprisen med Facebook, kan man hurtigt blive afskrækket.

Fx er CPM (pris pr tusind visninger) generelt 2-3 gange højere på LinkedIn end på Facebook.

Problemet er bare, at man tit tænker kvantitet fremfor kvalitet – men man må ikke glemme kvaliteten af de leads, der kommer fra LinkedIn.

Antallet er leads er sådan set ligegyldigt – det handler mere om at få de rigtige leads, som kan varmes op med marketing automation.

For nogle B2B virksomheder kan LinkedIn vise sig at være en guldmine, hvor det godt kan svare sig at betale lidt ekstra for et lead, fordi det vil give mere værdi at få ét godt lead fra LinkedIn end fem medium leads fra Facebook.

Og det altafgørende for al leadgenerering er, at du har en inbound- og automationstrategi på plads, som kan hjælpe dig med at skabe indhold, målrette det mod de rigtige personer, og varme dem op, så de flytter sig gennem købsrejsen og bliver til gode kunder.

Du skal derfor ikke blive helt afskrækket af de lidt højere priser på LinkedIn, for det kan sagtens vise sig, at være en god forretning at annoncere på LinkedIn.

Kapitel 4

Skab relationer med social selling

Måske har du aldrig hørt om social selling. Måske arbejder du allerede med det. Uanset hvad, er det en væsentlig metode at tage med i overvejelserne. Så hvad er social selling?

Kapitlet indeholder:
Tre grundlæggende elementer i social selling
Hvorfor skal du bruge social selling?

Måske har du aldrig hørt om social selling. Måske arbejder du allerede med det.

Uanset hvad, er det en væsentlig metode at tage med i overvejelserne.

Så hvad er social selling?

Social selling er en metode, hvor du skaber relationer til dine kunder, potentielle kunder og samarbejdspartnere som en del af salgsprocessen.

Metoden har sine helt klare fordele, når man arbejder i B2B markeder, fordi det i højere grad er præget af relationer og længere kunderejser.

Det handler altså om at skabe tillid gennem dialog og ved at dele relevant indhold og gode råd med dit netværk.

Det handler om at inspirere og motivere relationerne til at vælge dine produkter eller services, og direkte salg gennem social selling er et no-go, da det hurtigt kan føre til et brud på denne tillid.

Tre grundlæggende elementer i social selling

Ifølge eksperter består social selling af tre grundlæggende elementer:

  1. Personlig branding: Du kan kommunikere din faglighed og ekspertise inden for et område, og dermed opbygge troværdighed og thought leadership.
  2. Interaktion med potentielle kunder: det handler om at nærme sig sine kunder på en mindre direkte måde end du eksempelvis gør gennem kold kanvas.
  3. Social listening: Det er vigtigt at lytte til signaler og informationer i netværket, så du kan styrke relationerne ved at lytte, lære og hjælpe - og ikke mindst for at opfange købssignaler fra potentielle kunder.


Social selling er ikke kun begrænset til LinkedIn, men platformen er særdeles velegnet til denne metode, fordi det er en platform, som primært henvender sig til professionelle og til at skabe B2B relationer.

Derudover har LinkedIn noget, der hedder Social Selling Index score (SSI).

SSI er en måleenhed for, hvor god du er til at etablere dit professionelle brand, finde de rigtige mennesker, engagere og skabe relationer.

Hvorfor skal du bruge social selling?

Social selling er ikke noget man bare lige gør. Det kræver en helhjertet, strategisk og systematisk indsats – til gengæld får du også noget ud af alt dit arbejde.

Vidste du fx:

  • At 84 % af B2B beslutningstagere foretager køb på baggrund af henvisninger?
  • At 65 % af ny forretning opstår på baggrund af henvisninger?
  • Eller at henviste kunder bruger i gennemsnit 13 % mere end almindelige kunder?


I dag har en gennemsnitlig B2B kunde allerede gennemført over halvdelen af købsrejsen inden sælgeren eller virksomheden kontaktes.

Kunden tager altså selv en masse beslutninger på baggrund af research og informationer fra blandt sit netværk.

Og det er netop derfor social selling er vigtigt. Det er vigtigt, for at sikre, at sælgeren er top-of-mind, når kunden pludselig befinder sig i en situation, hvor din virksomhed kan løse det behov, der er opstået.

Men det kræver, at i gentænker jeres salgsstrategi og gør relationsarbejdet til en del af opskriften.

Social selling handler om at sætte kundens behov og udfordringer i centrum, og om at uddanne kunden i, hvilke løsninger, der findes til deres udfordringer – og derfor spiller social selling også rigtig godt sammen med inbound marketing. 

Kapitel 5

Er LinkedIn noget for dig?

Er du en B2B virksomhed er det korte svar: Ja – LinkedIn er helt sikkert noget for dig!

De seneste par år har LinkedIn lagt mange ressourcer i at optimere deres værktøjer, så du kan blive mere effektiv og præcis i din annoncering.

Og ja, mange af de nye annonceformater minder meget om de formater du kender fra andre sociale netværk.

Men LinkedIn tilbyder samtidig mange unikke muligheder i forhold til målgruppesegmentering og målretning, som kan være afgørende på B2B markeder.  

Med annoncering på LinkedIn kan du altså nå ud til helt andre målgrupper end dem du finder på andre sociale platforme.

Du kan nå ud til et professionelt netværk og målrette baseret på virksomhed, jobtitel, jobfunktion, industri og meget mere.

Samtidig er ca. 20 % af alle brugere på  LinkedIn enten senior level influencers eller beslutningstagere i en virksomhed.

Og uanset om din målsætning er engagement, leadgenerering, trafik eller øget kendskab til dit brand er der på LinkedIn en unik og værdifuld mulighed for at få dit budskab direkte ud til de allermest relevante personer.

Så hvis du ikke allerede er i gang med annoncering på LinkedIn, er det helt klart en ekstra overvejelse værd at begynde med det.

 

Og for at få det meste ud af dine kampagner, kan du følge disse seks punkter:

  1. Lav en detaljeret content plan:  Gå ikke i gang uden forberedelse. Med en content plan kan du sikre, at din LinkedIn marketingstrategi har den bedste chance for succes
  2. Identificer dine annonceformater: Beslut, hvilke formater, der passer bedst til din strategi. Det kan enten være et enkelt format eller en kombination af forskellige formater, som er det mest effektive for din kampagne
  3. Målret dine budskaber: Du skal sikre dig, at dine budskaber er målrettet til de rigtige personer baseret på din content plan og formålet med din kampagne
  4. Lav A/B tests: Test altid dine annoncer, så du sikrer, at din kampagne altid performer bedst muligt
  5. Brug LinkedIns analyseværktøjer: På den måde kan du få et indblik i, hvor succesfuld (eller mislykket) dine kampagne er og tilpasse, hvor det er nødvendigt. Samtidig indsamler du også værdifuld information, som kan bruges i fremtidige kampagner
  6. Overvåg dit budget: Men vær ikke bange for LinkedIn auktionsproces. Budgivning kan godt virke lidt dyrt, men konverteringsraten er højere end på andre platforme

 

Som sagt, så var det lidt mere komplekst at svare på spørgsmålet: “Hvordan bruger jeg LinkedIn annoncering på den bedste måde?

Der er mange måder at gribe det an på. Segmentering, format og budget afhænger af branche og kampagne – så der er ikke en one-size-fits-all-tilgang til det.

Men én ting er sikkert – for en B2B virksomhed kan LinkedIn være en guldmine til nye leads og kunder.

Jeg håber, at du er blevet klogere på LinkedIn annoncering anno 2019, og er blevet inspireret til at komme i gang med at bruge platformen i din markedsføring.

 

Hos Mindmill er vi eksperter inden for performance-drevet annoncering på LinkedIn. Så hvis du har brug for sparring eller lyst til at høre mere om dine muligheder, er vi altid klar på en uforpligtende snak.

Mindmill Denmark ApS

Hasselager Centervej 21-23
8260 Viby J

CVR-nr.: 32478298

Kontakt

Tlf.: +45 70 77 74 44

E-mail: info@mindmill.dk

© 2018 Mindmill Denmark ApS . Alle rettigheder forbeholdes